torsdag 4 mars 2010

Stegräknartävlingen startar idag...

... och vi är närmare 50 stycken på Ljungarumsskolan som deltar. Vi har räknat ut att om alla tar minst 8000 steg och man räknar med att steglängden är 70 cm så promenerar vi gemensamt till Aten. Uppsluppen stämning och ett väldigt promenerande (i vissa fall rumpskakande) i korridoren har bevittnats under de första två testdagarna. Alla rapporterar in sina steg via datorn. Extra generösa och offentliga med sina "Stegdagböcker" kommer två av mina sköna kollegor att vara. Deras självklara ja till uppgiften sporrar och jag presenterar dem glatt i varsitt porträtt.


Varsågod: Här får du Jessica och Calle!


Carl Engh
Aktuell: Som en av deltagarna i Stegräknartävlingen på Ljungarumsskolan 7-9. Bloggar under två veckor här då och då och delar med sig av sin Stegdagbok. Alltid aktuell som idrottlärare, inspiratör för idrott och hälsa och utdelare av skön värme till alla omkring. Har ett förflutet som fotbollsspelare.
Bor: Mitt i City
Familj: Sambon Marie och katten Milton
Läser: Sportbladet
Lyssnar på: P3 och P4
Ser på tv: Sport och halv åtta hos mig
Drömresan går till: Fotbolls VM i Brasilien 2014
Intressen: Idrott och mat
Tankar om stegräknar-tävlingen/ Känsla inför: Lite spänd inför tävlingen. Eftersom jag är idrottslärare känner jag pressen att prestera. Ska bli intressant att se hur mycket jag går på arbetstid, tror att det är en hel del steg.



Jessica Schönbeck

Aktuell: Som en av deltagarna i Stegräknartävlingen på Ljungarumsskolan 7-9. Bloggar under två veckor här då och då och delar med sig av sin Stegdagbok.Alltid aktuell som Ma/NO-lärare och inspiratör för hälsa och träning i alla dess former. Engagemang är Jessicas signum. I allt från att snickra på huset till att ha siktet inställt på Göteborgsvarvet, koka korv i hockeyhallen eller lägga schema. Har ett förlutet som gymnast.
Bor:På grästorp, granne med bloggdrottningen Ann-Louise.
Familj: En make, två söner (11 och 8)och en dotter (2)
Läser: Mest deckare blir det....
Lyssnar på:Det resten av familjen lägger in på spotify, är allätare när det gäller musik.
Ser på tv: room service, bygglov, arge snickaren, Solsidan och lite sport (mest för att hålla maken sällskap)
Drömresan går till: Just nu längtar jag efter en solsemester med hela familjen, annars gillar jag vintersemester i svenska fjällen!
Intressen: Gillar att renovera hemma och att träna.
Tankar om stegräknar-tävlingen/ Känsla inför: Ser det som ett bra sätt att röra mig lite mer nu när det är svårt med t ex löpning. Har ju svårt att hitta tid till egen träning, eftersom de tre pojkarna i familjen har sina fasta träningstider och matcher. Jag är tävlingsmänniska, så jag kommer ju att se till att räknaren inte hamnar alltför lågt, dessutom ska ju mina steg bli synliga på bloggen!

1 kommentar:

  1. Hahaha, Calle är min gympalärare och Jessica är min matte/bilologi/fysik lärare :D

    SvaraRadera