onsdag 17 mars 2010

Jessicas och Calles STEG-slutrapport!


Hej!
Då har två veckor gått. Själv så har jag gått så mycket jag kunnat, okej jag hade kunnat ställt bilen hemma och gått till jobbet lite oftare, men jag är ändå rätt nöjd med min insats. Målet var att ta mig över 10 000 steg om dagen, ett mål som jag så när på sista dagen klarade av. För igår hade jag inget driv i kroppen, soffan och slutspelsmatch mellen HV71-Timrå lockade mer än att ge sig ut på blöta och isiga trottoarer. Sammanfattningsvis har det varit två mycket trevliga veckor och jag tror att jag även i fortsättningen kommer att använda stegräknare när jag är ute och promenerar.

Ha de gött!

Mina steg 18/3

8912 steg

/Calle



Hej!
Nu har vi gått i 2 veckor, dags att summera!

Det blev inte alls så mycket steg som jag trodde när vi startade "gå-till-Aten-stegandet". Jag trodde jag var en ganska aktiv människa som lätt skulle komma upp i de hälsosamma 10 000 stegen om dagen, så är det INTE. De dagar jag inte gått till och från jobbet har räknaren knapp kommit upp i 5000 steg! Och då kan jag inte klaga på att pedometern varit dålig, min har faktiskt fungerat helt ok. Man kan väl säga att det är skillnad på att vara aktiv och att vara aktiv. Min aktivitet handlar ofta om att skjutsa runt barnen på aktiviteter eller bara få vardagen att fungera. Det blir inte så många steg, men en uttröttad mamma framåt kvällen. Får väl helt enkelt inse att jag verkligen behöver planera för att få till den där extra träningen som behövs för att må bra, orka mer och allt annat som stod på Ann-Louises lista om vinster med rörelse (det där med yngre, slätare hud verkar ju trevligt om man kunde uppnå!)

Så, även om jag inte vann den här tävlingen, har jag lärt mig lite om mig själv, inte illa!
Dagens stegrapport den 17/3:
13 330 steg

Kom vi till Aten förresten??
/jessica



Ann-Louise:-Det återstår att se om våra gemensamma krafter räcker till Aten. Jag får räkna under helgen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar