onsdag 31 mars 2010

Inspiration Ljungarumsskolan

Hej!

Mitt i en ny skön vecka. Just nu går jag Hälsoinspiratörsutbildningen. Under rubriken Inspiration Ljungarumsskolan har jag tänkt att delge personalen på Ljungarumsskolan vad jag får av kursen och kan ge till dem. Dessutom tror jag att även andra läsare kan ha glädje av detta.

Jag börjar med WHO:s definition av hälsa:

Hälsa är:
Att må bra
-och att ha tillräckigt med resurser för att klara av vardagens krav
-och för att kunna förverkliga sina personliga mål


För att må gott inifrån och ut måste du alltså vara rustad så att hjärtat klarar både jobbets krav och fritidens krav. Man vill ju inte vara helt slut när man kommer från jobbet, och inte helle vara helt slut när man går dit. Man måste se till att hålla hjärtat i trim. Håller hjärtat i trim gör du både fysiskt och psykiskt. Både konditionsmässigt och själsligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar