måndag 22 mars 2010

Goa samtal

På Friskis och Svettis har man under varje pass en passvärd. Det är ett riktigt gott gäng engagerade funktionärer som arbetar idéellt och för mig som ledare är det en trygghet att ha en passvärd att luta sig mot. Lyckligt lottad har jag varit som fått lära känna nya människor varje termin och många goa samtal har det blivit.

Just nu har jag en en riktigt go passvärd som heter Anita. Vi har både före och efter passet riktigt goa samtal. Om ditt och datt! Och så lite ditt. Idag avslutade vi dagens träningsrunda med att prata om tankens kraft över bildörren då jag var på väg in. Trots snålblåsten och våra blöta nydyuschade huvuden valde vi att stå kvar. Vi pratade om hur viktigt det är att ge sig själv positiva affirmationer och peppa sig själv och vi kunde också konstatera att det påverkar våra val i livet och påverkar oss att öppna sinnet för rätt saker.

I boken Självkänsla nu tipsar Mia Törnblom om att skaffa sig en bok man skriver i varje kväll. Där kan man skriva ett mantra man bestämmer sig för att peppa sig själv med. Till exempel. Jag är harmonisk, lugn och härlig (om det är just det man vill uppnå). Sedan ska man också fylla på med bra saker från dagen, och saker man är tacksam för. Jag har skrivit många kvällar under en längre period för ett par år sedan och visst funkar det. Fantastiskt bra, och så enkelt. Ställ på dig själv. Du är superhärlig!
Senare i veckan kommer mer på detta ämne. I Gästbloggen bland annat! Vi ses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar