måndag 1 mars 2010

Jag spritter till av glädje och presenterar en ny gästbloggare!

Vi har barn på samma dagis och en morgon för ett tag sen stötte jag nästan ihop med honom när han springade rundade knuten på dagis. -Oj, hasplade jag ur mig. -Ja, jag tävlar med August svarade han och la på en extra rem när han passerat hörnet. Det gällde att komma först fram till fönstret. Han utifrån. August inifrån, och så en vink innan pappa rusar vidare till bussen.

Det är den där lekfullheten jag vill nämna först när jag presenterar min nya gästbloggare. Innerligheten och äktheten hör ihop med detta. Jaa, det är så jag uppfattar honom. Tvåbarnspappan, Jönköpings kultursekreterare, den snabbe löparen i Grästorpsspåret som kryddar livet med nu-tillfällen. Som har en superkraft att likt barnen hitta nuet. Harald Winter! Lekfull, äkta och innerlig! Imorgon kommer den. Hans blogg. Yes! Jag är tacksam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar