fredag 15 januari 2010

Greatest love of all

Under min lediga dag denna vecka plockade jag bort julpyntet tillsammans med barnen och lyssnade samtidigt på Whitney Houston. Hela dagen. Nästan. Det tog lite tid alltihop eftersom det skulle dansas lite också. Både runt granen och till Whitney Houston. Vilket tryck. På Whitney Houston alltså. Det andra får låta bli att bedömas. Varenda låt är ju riktigt riktigt bra. Jag tänker på de första skivorna framför allt, men också klassikern I will always love you och andra godingar. Spotify erbjöd några låtar med enbart bakgrundsmusik så att jag kunde sjunga loss riktigt ordenligt. Barnen tyckte det blev lite pinsamt. Konstigt när jag trycker på i sången tuppar sig min röst och skär sig och har sig, det gör inte Whitneys. Innerliga är vi iallafall. Både jag och Whitney....Hmmm

En låt som kändes speciellt och som man kan luta sig emot om man är lärare som jag och mamma är Greatest love of all. Den bär. Hemma och på jobbet. Under våren jobbar vi med musikal i skolan. Jag har fått äran att leda dramagruppen. Jag vill få varenda elev att trivas på scenen och utanför. Att vara nöjd med sig själv. Att känna sig lyckad. Att våga göra det de tror på och känna att det var OK även om de misslyckas. Jag vill att de ska äga. Äga scenen. Livet. Och sig själva. Älska sig själva. Det ska du också göra. Låt den bära dig genom helgen!

object width="425" height="344">

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar