tisdag 12 januari 2010

Glad i hågen presenterar jag en ny gästbloggare.

Trebarnspappan, inspiratören, konstnären, multisportaren, energiknippet, industridesignern, snällheten, uppfinnaren, ödmjukheten, snickaren, min granne och nu bloggaren Jimmy Gidö Schön.

Jag har nog aldrig förut träffat någon med så många strängar på sin lyra. Han tog ett rejält kliv från Kalmar upp till Luleå och tog under studietiden Luleå med storm och landade något senare på Grästorp i Jönköping. Jag har haft glädjen att känna Jimmy med familj under två år snart och har sett hur han ödmjukt bjuder på sig själv och hur han bemästrar förmågan att också välja det goda och att generöst bjuda på detta. Respektfullt, ödmjukt och med distans! Jag är tacksam och lämnar med varm hand över bloggandet till Jimmy! Go mannen!
Imorgon onsdag kommer hans blogg!

2 kommentarer:

  1. Det är så roligt att läsa din blogg! Jag gör det inte varje vecka men konstigt nog så "dyker" den på när det mest behövs. I dag när jag vaknade var jag inte alls sugen på att jobba och kände mig ganska villrådig i känslan. Jag som väldigt sällan tycker att det är jobbigt att gå till jobbet blir givetvis lite fundersam över vad som är på gång. Men oftast vet man ju innerst inne vad som är fel och efter ett tag så kommer ju bilden fram. Helt "plötsligt" visar den inre kompassen vägen och så vet man svaret! Det får helt enkelt bli två samtal med några chefer den här veckan. Helt plötsligt så känns allt mycket bättre. Nu på tåget hem från Vimmerby så hamnar jag här och känner mig helt rätt och stärkt! Det är så lätt att lyssna på andra och låta dem omedvetet sätta ramarna för hur man själv vill ha det. Din blogg utvecklar min förmåga att stanna upp och fundera, ta in områden som man lätt springer förbi av bara farten och sedan att få Sävsjö i jultid det är inte illa! Samtidigt så önskar man ju att man blev bättre på att slå en signal! Men, men en sak i taget, nu finns du ju nära här i allafall! Kram

    SvaraRadera
  2. Underbart Linda. Rörande att bloggen kan vara en hjälp att komma upp på banan igen. Härligt och inspirerande att du delar med dig av detta. Tacksam är jag. Toppen! Kanske återkommer jag igen angående detta. Det var så fint skrivet.

    Jag blev mycket glad och rörd! Mycket!

    SvaraRadera