onsdag 25 november 2009

Våga mer!

Skådespelaren Lennart R Svenssons budskap till oss i helgen var tydligt. Man kan träna upp sin associativa, kreativa och spontana förmåga och helt enkelt Våga mer. Han citerade Goethe som skrivit att: "Vi har alla en vakt vid medvetandet sport som sollar allt". Lennart R Svensson uppmanade oss att ge den där vakten semester. Vi vågar nämligen oftast inte säga vår första idé utan tar ofta den andra därför att vi hela tiden tror att det finns något bättre.

I en rad improvisationsövningar kom vi loss. Jag fann att jag var mer begränsad än jag kunde ana. Vid mitt medvetandes port stod en stor biffig vakt. Svår att få undan!

Men det bästa han sa förstärker det jag tror på och jag tar det med mig tillsammans med allt gott jag fick. Ett gott råd för livet: Intressera dig för din kamrat. Frigör kamratens fanstasi och ta del av den. Det jobbar jag vidare på. För mig! Och dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar