torsdag 26 november 2009

Bra på att fånga dagen. Hur gör du?

Oj, tänkte jag. Att fånga dagen är stort eller att fånga de där stunderna som ges, men som man lätt viftar förbi i jakt på det där som ska uträttas. Jo, men visst är jag bra på det. Ibland och kanske oftare än tidigare. Jag har blivit bättre på det. Jag ser dem. Stunderna. Och tar dem. Det kan handla om att ringa den där goa vännen, eller att lyssna aktivt på allt skönt barnen säger, att låta andra inspirera. Precis som de skrev i JP idag inspireras jag mer och mer av andra. Av dig!

Om du är här för första gången (kanske tack vara porträttet i JP idag) vore det härligt om du tog dig tid att kika runt. Läs gästbloggarna från Johan Thor och Anna Nilsson Christersdotter eller inspireras under rubrikerna Inspiration, Personligt, Träning eller tacksam. Till höger om senaste bloggen kan du stanna upp lite och landa i ett skönt bildspel. Länkar har jag också. Inspiration för det goda livet. För om du gör gott så får du gott.

Imorgon bloggar jag vidare om det som jag skrev om igår. Jag har nämligen testat lite improvisation i klassrummet nu. Nästa vecka gästar en ny skön bloggare.

Kanske har du lust att hjälpa mig och andra att lyfta blicken idag? Berätta om dig. Hur fångar du dagen? Välkommen med din kommentar. Den är jag tacksam för!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar