söndag 4 oktober 2009

Jag fredagsmyste med Mattias Klum

Fredagen innebar fullt ös som vanligt. Glad-känsla inför helgen och mycket som ska bli färdigt så att man kan koppla av när fredagskvällen infinner sig. Då öppnar jag ett mail från en kollega och samtidigt som jag där får positiv respons på min blogg blir jag också inbjuden att delta på Mattias Klums föreläsning på ED kl. 17.00. Tack Anders C. Hela kroppen säger ja. Mitt i stundande fredagsmys och allt. Jag vill gå dit!

Väl där känner jag direkt att jag gjort rätt! En minut efter att Mattias börjat föreläsa bara är jag där. I Borneo, 60 meter upp i luften, Vattnajökull, Island från ovan, Uppsala och så regnskogen igen. Uppfylld går jag därifrån och förstår att jag bl.a tack vare denna impuls kan vara med och bidra till en bättre värld.

Väl hemma fortsätter fredagsmyset med familjen och jag börjar med att förgylla dem med grod-pins från Klums föreläsning.

Jag kan inte lämna detta nu utan att låta er veta mer. Det blir fler blogg-delar om Mattias Klum och hans idéer om hur vi kan beröra andra med det vi blir berörda av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar