torsdag 8 oktober 2009

Det finns lite "hey baberiba" i oss alla

Då och då hamnar jag tack vare tre sköningar framför Bolibompa. I fredags var det en höjdpunkt som vi väntat på ett par dagar. Christer Fuglesang skulle nämligen dansa rymd-dans på Bolibompa. Jag gick igång direkt när jag hörde fenomenet påannonseras någon dag tidigare. Bara tanken på att Fuglesang ska skaka loss lite kreativt tycker jag är underbar.

Denna kontrollerade, minutiöst förberedda, vältaliga person skulle slå till och dansa. Rymd-dans dessutom!

Jag vet att detta inte är extremt på nåt sätt, men det är lite gott att den där rymdsnubbben blir lite mer människa och tar plats i vårt vardagsrum mitt under fredagsmyset.

Vi har en del att lära av Fuglesang. Visst finns det lite galet i oss alla? Lite "hey baberiba" som får oss att hoppa ur vårt givna fack och kanske skaka av oss de förväntningar vi lever upp till och bli lite mer människor.

Låt oss greppa modet och blossa lite generat eller svettas under armarna. Det kan det vara värt för att bli lite mer av den sköna person du är!

http://svtplay.se/v/1711941/bolibompa/en_riktig_rymddans_-_kort_version

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar