fredag 23 oktober 2009

Du får sköna, personliga och beprövade hälsotips!

Jaa då, nu ska du få lite av det du säkert längtat efter. Lite inspiration, en spark i baken, en bekräftelse eller kanske ett leende. Vad månde detta giva just dig? Bara du vet. Du väljer och vrakar.

En knippe gedigna tips för ett bättre liv fick jag mig tillsänt då jag utlyste tävlingen om hälsotips på Ljungarumsskolan. Du som följt med vet att vinnaren lottats och korats, men fler gotterier bland tipsen finns kvar. Vad jag vet är att tipsen är beprövade och mina vänner som givit dem är generösa. Tack!

Marianne tipsar om: -En snabb promenad ( 3 km) varje morgon, det blir man pigg av.

Susanne tipsar om: -En liten promenad varje dag. Att gå till jobbet.
Säga hej till någon man inte känner.
Eller säga hej till någon man känner och säga va bra du är....

Ninni tipsar om att: -Vardagsmotionera. Satsa på praktiska kläder så att du enkelt kan ta alla tillfällen att vardagsmotionera. Promenera till och från jobbet i ur och skur. För att komma iväg på träning är det bra att träna tillsammans med en god vän och ha trevligt under tiden du tränar och också gärna efteråt med en fika. Sedan är det roligt att förgylla tillfället ytterligare och. t ex. satsa på en riktig snygg väska för träningen. -En positiv grej som när jag tittar på den påminner mig om träningen. Eller varför inte lite nya träningskläder?

Kerstin tipsar om: -Först ett spinningpass i 45 minuter. Hem och duscha, ta på mjuka badrocken,äta kvällsmat framför TV medan jag tittar på "Himmelblå".

Magnus tipsar om att: -Sjung i bilen. Släpp loss. Det gör dig glad!

Elin tipsar om att:-Ta på raggsockorna och krypa upp i soffan med en god bok. Dra filten runt dig, tänd ett ljus och mys. Eller träffa en god vän och skratta ihop en stund.


Med denna bild vill jag önska dig en skön nästa vecka. Vem vet vad den har att erbjuda? Kanske ska du låta vägen vara lite öppen denna gång och hänga med. Vad sägs om något spontant varje dag. Det kan vi träna på! (Fotografen är förstås mamma Susanne)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar