tisdag 5 oktober 2010

Presenterar stolt en ny gästbloggare

Temat är möten denna vecka. Som ni säkert har koll på sen igår. Ett strålande energigivande tema precis som morgondagens gästbloggare Gunnel Sylvander. Gunnel var tillsammans med biträdande rektorn på Ljungarumsskolan den första personen jag mötte i Jönköping när jag for ner från Märsta för att gå på jobbintervjuer. Jag var på fler intervjuer och det var då lättare att få lärarjobb än det är nu, men jag valde Ljungarumsskolan, säkert mycket tack vare min numera goda vän och kollega Gunnel.

Jag minns hur hon fick mig att slappna av och hur hon kärleksfullt och innerligt berättade om skolan. Med sin äkta ungdomliga flickaktighet berättade hon innerligt om skolan och eleverna när vi gick därigenom den typiska högstadieskolans korridorer. När vi skiljdes åt skickade hon med mig en önskan om att jag skulle välja skolan, att jag passade in hos dem och jag kände mig varmt välkommen. Det gör man hos Gunnel!

Gunnel är engagerad i allt vill jag påstå och när jag säger att möten med människor är ett stort intresse för henne är det en underdrift. Det är hennes liv. Inte bara hennes möten utan också att andra får mötas. Vi är många som har henne att tacka för kurs-tips, hjälp med ansökningar till samarbetsprojekt och nya berikande möten. Många många. Jag är stolt, jag är sprittande glad och jag är rörd att hon delar med sig i en blogg hos mig. En kär vän. För dig och mig. Imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar