måndag 12 april 2010

Sovmorgon eller morgonpromenad? Vad vinner?

Jag hade go lust att ligga kvar idag. Hela kroppen stretade emot när klockan ringde för morgonpromenad en timme tidigare än nödvändigt. Så varmt och gott i sängen och så grusigt i ögonen. Jag låg och motiverade valet att ligga kvar, men efter några minuter extra gav jag upp. Jag har stretat på med mina morgonpromenader sen i höstas, och erfarenheten är att jag inte en enda gång ångrat mig när jag väl kommit ut, eller iallafall hem. Inte en enda gång. Så gott mår jag av det. Jag får min egen stund på dagen. Jag startar upp både kropp och själ på min runda. Min runda. Min sunda runda! För mig och kanske också för dig! I veckan serverar jag kanske en ny gästbloggare om dennes inspiration infinner sig, annars blir det Inspiration Ljungarumsskolan och annat skönt. Skönt ska det va! Att leva! En god ny vecka till dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar