tisdag 6 april 2010

Låt den drabba dig när du är redo...

Jag tänker på våren. Den möter oss tvärt nu med ljuset, lukterna och extra energi eller trötthet. Med åren har jag insett att våren drabbar oss olika. En del tycks få en massa extra energi, en del drar igång en massa olika projekt, någon börjar springa frenetiskt, någon blir trött och en annan känner en enorm stress och blir nästan lite ljusskygg. Ljuset som fyller allt större del av vårt dygn tas emot på olika sätt av våra kroppar och sinnen. Rent fysiskt är det så, och psykiskt.

Påsklovet ger mig och barnen en möjlighet att låta våren drabba oss i ett lugnare tempo. Under denna vecka kan vi ta in våren i vår egen takt. Idag har vi softat både ute och inne med goa kompisar. Vi hade varsin alla fyra. Kompis alltså. Vi satt på solsidan, käkade våfflor, drack kaffe i lekparken och avslutade med lite inne-dataspel...sedan fick jag och min yngste sköning ett extra vårryck och dammsög bilen....

Kanske blir våren behagligare om du låter den drabba dig i din takt, när du är redo. För egen del har jag utöver att ta det lugnt och göra lite ryck emellanåt också skalat bort lite projekt som faktiskt kan vänta. Må riktigt gott! Det vill jag att du gör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar