torsdag 22 april 2010

Fantastisk musikal!


Jag har ett kreativt jobb. Så in i Norden kreativt. Just nu är det riktigt ruschigt kreativt. Under vårterminen har jag arbetat med att en grupp elever i åk 9 med drama och att hjälpa dem hitta sina roller, öva sina roller och spela i en musikal. Att våga gå in i en roll, att våga gå ifrån sig själv, att våga vara allvarlig, galen, gammal eller sjunga. Att äga scenen. Att inta scenen. Att vara närvarande! Mindfulness på ett kreativt sätt....


Det är fantastiskt att få jobba med elever på högstadiet. Inte alltid enkelt , men för det mesta riktigt inspirerande, och väldigt spontant. När man själv är närvarande flyter det på som bäst har jag märkt. För att orka det måste man fylla på med annat och boka in återhämtning. Som nu, när jag skriver!


PRISON heter musikalen och den går av stapeln på Ljungarumsskolans högstadie den 28 april. Titta in på hemsidan vetja. http://www.skola.jonkoping.se/ljungarum
(Bilden är från flickr.com)

1 kommentar:

  1. Härligt jobb vi har med detta projekt i synnerhet. Jag hoppas få till en bra bild på hela ensemblen idag på scenen i nån frän "pose"
    :)
    En härlig fredag önskas!

    SvaraRadera