måndag 22 februari 2010

Ett gött lov är slut...

och det goa jobbet tar vid. De sköna, ännu mer måndagströtta (om nu det är möjligt...) tonåringarna släntrar in och vardagen tar vid. Ett skönt avbrott har stärkt oss alla och snön har ljusat upp tillvaron och förbryllat oss. Inbillar mig att snön och denna vinter har fått oss att må ännu bättre, men det ska jag fördjupa mig i en annan gång och kanske försvara för dig som önskar.

Jag valde att mysa in sportlovet över en semla med några goa kollegor. Blossande röda om kinderna (avslappningstecken) pratade vi oss in i sportlovskänslan. Sedan har jag valt. Att vara med. Vara. Med. Barnen och familjen. Nära och kära. Vi har åkt skidor, slalom, åkt pulka, besökt Boda Borg och Familjebadet i Sävsjö. Veckan avslutades med ett äventyrligt bad på Växjö simhall. Och så har vi umgåtts med vänner och blivit otroligt uppassade och bortskämda. Rejält skönt. Jag har jobbat på att vara i nuet och tycker (om jag får säga det själv) att jag börjar bli riktigt bra på det. Mindfulness! Denna vecka ska jag få en föreläsning i ämnet. Får se vad jag kan ge dig efter det. Hur gör du förresten? Hur hittar du närvaron? Den där sköna som barnen alltid har. Hittar du den?

2 kommentarer:

  1. Tack för ert besök. Det var underbart att få se er alla igen!!!
    Stor kram från syssling Britta m fam

    SvaraRadera
  2. Stort varmt tack till dig också Britta och hela din sköna familj! Jag är tacksam för er!

    SvaraRadera