tisdag 16 februari 2010

Ann-Louise hissar!

Nu introducerar jag glatt ett nytt återkommande inlägg under rubriken Ann-Louise hissar. Ungefär var tredje vecka, (med samma intervall som jag presenterar gästbloggare...) har jag tänkt hissa någon, något eller kanske många eller några. Kanske blir det att jag hissar en företeelse, en känsla, en plats, en händelse, ett aktuellt ämne eller en person. Jag går på magkänsla idag och kommer göra så även i fortsättningen.

Den jag hissar först är innebandy-tränaren Jonas Petersson från Sävsjö. Inte utan stolthet kan jag också nämna att han är min svåger, men det är inte därför jag hissar honom...idag. Jag har haft glädjen att studera honom i hans ledarskap ett par gånger och senast förra lördagen fick jag närskåda honom då han "coachade" sitt 00-lag i en idrottshall i Forserum. Hans ledarstil är ödmjuk och inkännande. Han lyssnar in pojkarnas behov och ger var och en gott om utrymme. Generöst och varmt visar han dem uppskattning för den de är och peppar dem då de är nedstämda. Då jag pratar med honom om detta och också ger honom beröm bemöter han min uppmuntran med ett självklart: -Jag tycker om dom! Det märks svarar jag glatt och känner också att det är fantastiskt hur långt det räcker och hur långt det känns när man arbetar med hjälp av en sådan skön känsla. Fem-barnspappan har en ledarstil som bär. Som håller. Det är inte hans innebandykunskaper som är bärkraften. Utan kärleken. Kärleken till barnen!

Jonas får representera raden av idéella idrottledare som generöst ger av sin tid och sin kärlek till alla barn och ungdomar och stöttar dem på deras viktiga väg i livet. Ni är värda all uppskattning. Idag önskar jag att du tar chansen och hissar en idrottsledare i kommentarerna man kan lägga in under mitt blogginlägg. (Du kan välja anonym profil om du inte har eget blogg-konto! Självklart kan du skriva under med ditt namn om du vill även om profilen är anonym.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar