söndag 13 december 2009

Träningen knuffade upp mig på banan igen!

Vissen och trött äntrade jag hemmet med barnen i fredags. Inte det minsta stresstålig, låg och vissen. Barnen, sköna så sköna, gillade det läget och vi "softade in" fredagen med lite fika. Lusseskruv (vår variant) och pepparkaka. Kaffe! Och så greppade vi tomtelådan och gick loss. Överallt står de nu. Eller snarare ligger huller om buller. En och annan flisa har rykt. Hår har fallit av och tomtemössor likaså, men lite svinn får man räkna med. Så tänker jag.

Tröttheten hängde i. Helgens schema var rätt luftigt. Nattsömnen blev längre än vanligt. Kvällarna tidigare. Jag kurade ihop mig under filten med raggsockorna på. Hämtade mig kan man säga. Och så kom söndagen och Core-passet. Så gott.

Allt släppte. Värmen spred sig. Inifrån och ut. Befrielse. Känslan efteråt blev balans och harmoni.

Helgens vila + Ett vanligt träningspass = Uppe på banan igen.
Tjolahopp. Redo för en ny vecka att drabbas av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar