lördag 5 december 2009

Hur har du det?

Idag är det lördag och ett par dagars ledighet ligger framför oss innan måndagen drar igång en ny vecka. Vad gör du i helgen?

För många börjar det dra ihop sig lite nu. Man har fått för sig att man ska hinna med en massa extra innan julen är här. Man lägger på lite extra utöver det som ändå hör till ens vanliga sysslor. Kanske trappas tempot upp också? Kanske hänger man inte riktigt med själv?

Kanske tycker du att jagandet och stressen tar bort en del av glädjen. Skala då bort lite. Lista upp och stryk bort mer än du tänkte. Lägg till återhämtning, promenader och lyssna på musik. Lägg dig på golvet med benen högt eller vad nu du tycker hjälper dig att landa. Kanske blir det intervallträning i skogen eller en kaskad av färger i en oljemålning?

På söndag kväll kan du besöka Kristine kyrka och lyssna till Händels Messias. Det kommer rama in min helg. Kanske ses vi? Kl.. 17.00! Det kommer du gilla!

1 kommentar:

  1. Jag åker iväg till Göteborg och hälsar på min bror. Det ska bli trevligt.

    Jag var på gång med Messias faktiskt men fick dra mig ur denna gång. Ska försöka komma intill nån annan gång och lyssna på Voces - på Stefan och Per. Mycket nöje till dig!

    ->Magnus.

    SvaraRadera