måndag 7 december 2009

Mötet med di Leva -del 2 (fler citat)

"Man blir aldrig hel om man definierar sitt liv utifrån vad andra tycker. Det är som att simma under vatten i en tunnel. Det finns ingenstans där man kan få luft"

"Vad som än händer är helt okej"

"När du hjälper dig själv hjälper du andra också. Du kommer igenom dina relationer mycket bättre om du förtst har blivit hjälpt"

"Var och en är expert på sig själv, bättre än någon annan"

"Vi är olika mycket sociala"

"Ha tillit till dig själv"

"Andas, känn in, det är livets grund, det var där allting började. Träna på det. Hitta vad du behöver."


Sedan avslutade han föreläsningen med att ta fram sin gitarr. Han började med att stämma den och sa sedan: "-När jag stämmer min gitarr stämmer jag hela universum." Sedan sjöng han "Du och jag är mirakler här" och det är vi ju faktiskt. Både du och jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar