torsdag 15 september 2011

Råplugg i mysbyxor och raggsockor

Sent hemkommen från ett intensivt kurs-block i HPB igårkväll. Dagar med siffror, omvandling, analys och reflektion. Inramat av tjejmys och skön omsorg från familjen jag bor hos. Karlssons i Nacka denna gång. De gör det möjligt. Mina fina kompisar som jag får landa hos. Ovärderligt.

Idag fick bli en pluggdag. Eftersom jag var borta förra blocket har jag en del att ta igen. När jag lämnat barnen kröp jag snabbt i mina mysbyxor, satte på mig raggsockorna och angrep såväl idrottsskador som psykoanalytiker och hälsofrämjande ledarskap. Allt i ett rasande tempo. Idag går det som smort. Jag ser redan änden av dagens plugg. Det känns riktigt skönt. Tacksamt att hitta flytet! Belöningen blir en stund i badhuset när dottern tränar simhopp. Badhuset ger avkoppling!

Om du vill läsa om Hälsoprofilbedömning som jag just nu läser om och jobbar med kan du kika in på:
http://www.hpinordic.se/extra/pod/?id=2&module_instance=1&action=pod_show&navid=2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar