tisdag 6 september 2011

Fler Hälsocoacher!

Läste i tidningen att man i ett projekt på några vårdcentraler i Jönköping ska låta Hälsocoacher jobba för att människor ska må bättre fysiskt och psykiskt. Ett projekt! Personerna i projektet får en coach som guidar personligt och utgår från individen för att förbättra måendet. Hela människan! Hur fint som helst. Klart det kommer ge resultat tänker jag som är så inne på just detta i min egen utbildning. Det fina med utbildningen jag går är ju också den Kognitiva inriktningen där vi lär oss möta människor där de befinner sig.

Och så kom jag på att jag verkligen gillar tisdagar. Det är nåt flyt med tisdagar. Man är igång, det är bara att hoppa på flödet. Bejakande! Nu ska jag dra och fixa bröd till tisdagsfikat i eftermiddag. Ett viktigt inslag i veckan! Att mötas över en kopp kaffe och en riktigt god macka! Fint!/Ann-Louise

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar