onsdag 23 februari 2011

Var bara lite mänsklig, vetja!

Jag konfronteras åter igen med alla dessa hysteriska hälsoideal vi matas med. Må-bra tidningen har kommit i brevlådan. Jag bläddrar snabbt igenom den och gillar reportaget med Charlotte Perelli där hon via en livskris hittat mer livskvalitet och blivit mer förstående och mänsklig. Gillar det. Resten bläddrar jag mig igenom och finner mig lite trött. Igen.

Klart vi ska vara hälsosamma för att må så gott som möjligt och klart vi ska ta hand om oss själva, men det för oss själva och inte för en plastig yta av kvick-fixande stress-make-overs...

Hitta en livsstil du kan ha och faktiskt leva med i vardagen. Varje dag. Umgås med. En som håller för dig. En mänsklig, personlig livsstil. Livsstilen du väljer och kan vara du i. Ditt mänskliga sätt att leva. Ditt eget ideal. Ditt eget bästa jag.

Det är mitt råd. Då står du stark mot allt som konfronterar dig och vill får dig ur balans. Du fattar va!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar