torsdag 17 februari 2011

Räkna med att det kommer drabba dig!

Hej du goa, fina bloggläsare!

Såhär på det vintriga, fina sportlovet har jag börjat läsa. På distans. Jag har varit i Stockholm tre dagar och påbörjat min utbildning: Friskvårdsterapeut och kostkonsult med kognitiv inriktning. Sverigehälsan erbjuder kursen som sträcker sig över ett år, om man inte förhandlar om egen studietakt.

Jag har varit fullständigt öppen och mycket nyfiken de första dagarna och antecknat och sugit i mig kunskapen på ett girigt sätt. Vi har börjat med ämnena Motion och livvstil, Kostlära, Kognitiv pedagogik och Avpänning och mental träning. Hur fint som helst. Jag känner mig euforisk!

Kursstarten ramades in med boende hos riktigt goa, omhuldande vänner och ockå kompis-lunch och tjejkväll. Planen att komma tillbaka 10 ggr till känns helt okej som ni förstår. Tackar Linda, Patrik, Isak , Olle och Malin å det allra varmaste denna gång! Grymt tacksam är jag!

Förmodligen kommer detta också drabba dig här på bloggen. Konkret. I skrift och tankar. Spekulerande och engagerande. Hoppas du gillar det!

Nu ska jag punktmarkera mina avslappnade Sportlovsbarn. Jag fullkomligt kastar mig över dem! Ha det fortsatt fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar