måndag 21 februari 2011

Jag har börjat träna avspänning!

Som en del i kursen Avspänning och mental träning i utbildningen jag går ingår det att träna avspänning. Varje dag. Jag började igår;)

Min avspänningsträning från tidigare är lite begränsad. Det har varit en kort avslappningsövning i anslutning till ett träningspass, medvetet eller omedvetet, som belöningen via endorfinerna då man stretchar, eller mer fokuserat några minuter efteråt. Det har också under perioder varit kopplat till andningsträning för att underlätta min astma.

Nu handlar det om att träna avslappning. Träna utan att prestera. Träna på att vara närvarande. Vara där. I kroppen och i avspänningskänslan.

Det känns redan fint och jag kommer försöka delge dig effekterna av avspänningen så småningom. På min kursledares sida www.lindahagbarth.se kan du läsa mer om vad avspänning är. Gör gärna det. Och andas! Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar