måndag 31 januari 2011

Jag bloggar på...

min nya lilla skrivdator och njuter. Bloggar på. Sitter och tänker framåt. Räknar med att veckan får något inslag av "vabbande". Försöker se vabbandet som exklusiv tid då jag får punktmarkera något av barnen när de är skruttiga. Oftast är det ju inte så att jag (eller min man) är ensam hemma med ett barn ens när man vabbar, men man kan ju sakta ner i tempo och mysa mer. Sjukan kräver det. Tillfrisknandet också.

Eleverna mina får stundtals någon vikarie som undervisar sånt om inte kräver inslag av bedömning. Pusslar gör vi så att det blir en del lektioner jag hoppar in på. Idrotten är alltid svårt att finna vikarier till. Pusslar med mannen också och hans jobb. Livspusslet. En del av livet.

Min gästbloggare får en vecka till på sig. Eftersom personen ifråga är i Friskvårdsbranschen är det hektiska veckor just nu, i början av ett nytt år. Gästbloggaren är dock på gång med sin text och jag har fått lyssna till idéer och tankar. Det blir riktigt bra. För dig.

I veckan får du för första gången läsa när jag bloggar om mat. Premiär för det. Och så var det ju längesedan jag hissade. Får se när det dyker upp. Nu vill jag att du mår fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar