onsdag 12 januari 2011

Susanne Dalsätt gästbloggar



Mamma och myslidirektör
med marathondrömmar

Ställ mig en fråga om vilka fördelar det finns med att springa och gör dig beredd på ett långt svar med ett stort leende på mina läppar. Löpning är verkligen livet för mig. Det är en enkel träningsform som germig så oerhört mycket tillbaka. Jag blir en bättre mamma, en gladare, fru, en piggare kompis och en merenergivande kostrådgivare. Löpningen är mitt bästa sätt att träna min kropp och rensa min knopp. Genom att springa så får jag stressen att rinna av, axlarna att mjukas upp och trötthet att försvinna. MEN kära vänner, det tog lång tid innan jag hittade det som fungerade förjust MIG.

Sen 1998 har jag jobbat med kost och hälsa. Jag brinner för att få människor att må bättre genom att ge enkla men effektiva kostråd utan vare sig pekpinnar och förbud. Jag tror att varje människa är unik och det gäller att hitta SITT sätt att äta bra mat och röra sig mer för att finna en hälsosam livsstil som håller livet ut. Löpningen är för mig mitt vattenhål i vardagen. En stund för mig själv då jag kan samla mina tankar, låta fantasin flöda eller helt enkelt bara njuta av att vara nära naturen utan några måsten eller krav. Jag gillar att springa långt men även den kortaste turen ger mig mycket tillbaka.

Jag tror att vi alla människor behöver små vattenhål i vardagen för att fylla på med energi och kanske ibland landa i oss själva. För mig är det löpningen, någon annan har yogan en tredje har dans.Vad som är ditt bästa sätt att ladda batterierna vet bara du även om det inte är alltid man hittar det direkt. För mig tog det lång tid innan jag fann löpningen. Jag testade ALLT! Jag började och jag slutade. Jag började på något nytt och slutade igen.Men till slut fastnade jag för att springa och sluta springa det vet jag med all säkerhet att det kommer jag ALDRIG att göra.







div>Nu har vi ett nytt år framför oss. Ett nytt år med nya utmaningar och nya möjligheter. Ett oskrivet blad att fylla med just det du vill att ditt 2011 ska innehålla.Visst kommer säkert detta år precis som de allra flesta innehålla både med och motgångar, men med mål, drömmar och visioner är sannolikheten större och vi får ut mer av vårt år och att fler drömmar infrias. Jag har många mål, drömmar och visioner för 2011. Men den viktigaste av dem alla är att vara en mer närvarande mamma. För att vara det behöver jag mina vattenhål och för att se till att finna mina vattenhål så behöver jag ett tydligt mål. Målet för året är att springa New York maraton i november. Ett mål som är lockande, och utmanade men ändå inte ouppnåeligt. Ett mål som håller mig motiverad, fokuserad och får mig att må bättre.


Jag önskar dig varmt lycka till med dina tankar, mål och visioner för 2011. Stora eller små spelar ingen roll bara de ger dig små ljusglimtar i vardagen.

Ta hand om dig!
Susanne Dalsätt



Läs mer om och av Susanne:

http://www.persgarden.se/

http://www.kostsusanne.blogspot.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar