lördag 11 december 2010

Tomtarna...


..har marscherat in i det Carlssonska hemmet. Redan före lucia fick de titta fram i år. Med tanke på nästkommande fulltecknande helg känns det skönt att julmysa redan. Barnen har pyntat sina rum med tomtar i alla kulörer och storlekar. Jag sitter i ett av barnens rum och skriver och skymtar i vänster ögonvrå en halmbock, tre tomtar och en svart kyrka med guldstjärnor på. Hey baberiba. Samtidigt lystrar jag till innebandy, på tv:n, dotterns dataspel och slamret av "pepparkakshus-tillverkning" på nedervåningen. Du kanske inte tror det, men jag känner frid. Luciafrid och julefrid. Eller är det kanske inre frid. Skönt iallafall, så att jag i nästa sekund kan braka loss och vara galen och känna livet i mig. Ikväll tänkte vi pulsa i snön genom skogen, dimpa ner i en kyrka och lyssna på jul och luciamusik.

Imorgon kör jag terminens näst sista Core-pass! Bara sådär. Välkommen att pausa i julshoppingen och stärka upp kroppen.

Må riktigt fint! Du också!
Ann-Louise

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar