måndag 1 november 2010

Så har höstlovet...den där

livsnödvändiga veckan, andningshålet, återhämtningen, kraftkällan, stunden av pappersarbetsro kommit. Tid att stanna upp. De senaste veckorna har vi lärare (och säkert en del andra också) gått lite snabbare, arbetat lite effektivare och som kostnad för det morrat lite oftare eller varit kortare i tonen mot varandra.

Min hälsoinspiratörskollega Jessica och jag fann det viktigt att inspirera kollegorna med lite konkreta stanna-upp-tips i vardagssnurran. Och visst hängde de på och gjorde ett och annat försök där i kopieringsrummet när bara en maskin fungerade och den dessutom krånglade. Visst andades vi lite djupare innan vi morrade till och visst körde vi bil bara, när vi körde bil. Någon tittade på stövlarna och tittade på stövlarna hela vägen till jobbet och tänkte bara på stövlarna. Här och Nu! I stunden. I tanken. Någon fick bara en påminnelse om hur viktig man är och hur viktigt det är att ta hand om sig. Huggtänderna som börjat växa här och var växte sig inte så långa... Tack alla ni goa kollegor för eftertänksamhet, närvaro och innerliga försök. Försök att må bättre i en stressig period.

Andninghål med de närmaste blir det för mig under lovet. Mina 4 sköningar! Vi ska vara tillsammans. Det är prioritet 1. Sedan gör vi det på en spännande plats med utrymme för det mesta. Allt tror jag rent av. För oss! Senare berättar jag. För dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar