torsdag 17 juni 2010

Sommarlov=Bloggpaus Eller?


Idag börjar sommarlovet för mig. Hur skönt som helst är en del av känslan. Den andra delen är ett vakuum, en tomhetskänsla. Säkert lite knepigt att förstå, men när jag gick på mitt första sommarlov som nybliven lärare i Märsta och kände den euforiska frihetskänslan i magen blev jag nertagen på jorden av en äldre, erfaren lärare. -Förvänta dig inte att du ska må bra första veckan! Och trots att jag inte trodde honom fick han rätt. Läraryrket är säkert speciellt där, men många projektliknande yrken ger nog också en känsla av tomhet när målet är nått. Sedan väntar förstås det oändliga sommarlovet strax efter krönet.

Idag har jag dragit ner på tempot rejält de sista timmarna på jobbet. Tankarna går redan i en långsammare takt. Inne i det svala arkivet lyckades till och med yngste sonen somna eftersom allt blev så tråkigt långsamt. Plötsligt hörde jag honom snarka från golvet.

Nu tänker jag äta långsammare, prata långsammare, dricka kaffe långsammare, umgås mer med barnen, mannen och mina goaste vänner, drömma långsammare, gå långsammare och blogga långsammare, eller inte alls. Vi får se om jag lyckas hålla mig ifrån bloggandet. Bloggandet och kontakten med er läsare både verbalt och i kommentarer och hälsningar har fyllt på alldeles enormt mycket under min tid som bloggare. Kanske blir det ett och annat inhopp i sommar också. Långsammare bloggande blir det då.
Eventuellt fylls bloggen på av en och annan bild under sommaren. Bilder som fyller på. För dig!

Till hösten återkommer jag med generösa gästbloggare (några är redan laddade) och allt möjligt annat som hör livet och hälsan till. Så att vi får inspiration att må så där riktigt gott. Så ofta som möjligt. Och ända in i mitten. Och du som läser. Du är hur skön som helst. Minns det. Som helst!
Den skönaste av somrar till dig!
Ann-Louise

4 kommentarer:

  1. Tack för allt klokt du delat med dig i vår. Ha nu en underbar sommar med allt vad det innebär. Jag ska försöka göra som du och göra allt lite långsammare...Jag hoppas på att få ihop en grillkväll med er godingar och våra andra sysslingar...men det kanske är lättare att få ihop det efter semestern. Vi ses och hörs om det. Stor kram till er från oss

    SvaraRadera
  2. Tack för alla fantastiska tankar och funderingar som du delat med dig Lisa. DU inspirerar MIG! Kram och ett härligt sommarlov till dig och resten av familjen. Vi kanske ses?

    Mallan P

    SvaraRadera
  3. TACK för all inspiration !!!!Gillar tanken att kris kan betyda utveckling!! Hoppas du får ett härligt sommarlov och njuta ihop med familj och vänner ! Kommer tillbaka till bloggandet med ny inspiration och full med energi.
    Soliga hälsningar Jenny

    SvaraRadera
  4. Tack Brittchen! Ser innerligt fram emot att ses. Hela sköna syslingänget blir hur fint som helst.

    Malin, tack! Härligt sommarlov till dig också sprudlande sköning. Gott att du läst vidare sen vi sågs. Inspirerande! Vi ses kanske förrän du anar. Skickar ett meddelande på FB!

    Fantastiskt Jenny att få fin-fin respons från dig. Jag kommer tillbaka. Påfylld! Sol till dig också!

    SvaraRadera