lördag 12 juni 2010

Carlssons energi-boostar!

Vi ägnar helgen åt att fylla på med energi i lugn, skön takt. Barnen är på kusinläger. Vi har helgen på tu man hand. Mannen och jag. Klart man passar på att softa lite.

Fredagskvällen: Räkor, vin och hyrfilmen Julie och Julia som passade både mig och mannen perfekt. En riktigt go film med mycket kärlek. Måste ses. Av dig också.

Lördagen: Frukost på Bernards, lätt shopping, relaxen på Rosenlund, kinesisk hämtmat, bullbak... och så småningom ska vi avlsuta filmen Romeo och Julia med di Caprio i huvudrollen. En stark film som vi sett i omgångar, efter tips från mina elever. Filmen är från 1996, men vi har missat att se den tidigare. Fantastisk. Filmatiseringen är modern kombinerat med det gamla manuset på vers som är så starkt att det håller. Riktigt läckert!

Söndagen: Bjuder förmodligen på en del fotograferande i sköna miljöer nära Habo. Mannen har köpt sig en ny kamera och går lös allt som oftast. Smattrande som en vilde med kameran i högsta hugg. Här bjuder han på en bullbaksbild av mig i mitt nya sköna förkläde som mamma sydde till mig på födelsedagen. Klart man vill baka bullar nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar