tisdag 18 maj 2010

En ny gästbloggare!

Jag är alltid stolt då jag presenterar en ny gästbloggare. Det är så berikande. Och rörande. Det känns så gott att mina (ja, mina) gästbloggare är generösa och delar med sig i stunden av sina tankar om livet och sina livsval. Att de ger till dig och mig av sitt liv. Mina gästbloggare har valt. De har valt till eller ifrån. De har prioriterat. De har reflekterat. Det har inte alltid varit lätt. Livet alltå. Livet är inte alltid det. Man kan inte alltid välja, det man kan välja är oftast intsällningen till det man har fått till del. Och ibland får man välja att glida med. Man kan det.

Jag är lillasyster till en helt fantastisk storasyster. Hon är fembarnsmor, lärare (vilande sådan), fritidspolitiker, egen företagare tillsammans med sin man, gammal duktig skidåkerska som kan lägga Sverigeklassikern och innehavaren av bästa länstid bland motionärer i Tjejvasan till sina meriter, söndagsskolefröken, barnjympaledare, inspiratör och idéspruta i alla möjliga sammanhang. Spindeln i nätet är bara förnamnet! Det bästa av allt är inte alla prestationer, utan det vi alla känner i mötet med henne. Prestationerna beundrar vi, men mötet har vi. Här och nu! När man träffar henne hamnar man nämligen i ett trivseldis! Man mår så gott i hennes närvaro. Tjejen i trivseldiset är min syster! Hon heter Therese Petersson och imorgon får du hennes blogg!

Är du nyfiken redan nu kan du titta in på henne på jobbsidan : http://www.smalandsfonster.nu/

1 kommentar:

  1. När jag läser din beskrivning av Therese är det precis så man känner när man kommer hem i ett snabbt ärende det alltid samma goa glada tjej man möter och så lugn och avslappad. Väntar nu på att läsa vad Therese skriver.

    SvaraRadera