måndag 26 mars 2012

Mars-landning

När vi gick röda mattan fram för att bli diplomerade till Friskvårdsterapeuter och Kostkonsulter lagom till Lucia i december förra året fick vi också en massa goda råd på vägen.
-Låt allt landa nu. I mars kan ni börja reflektera igen och fundera på vad ni vill göra med detta.

Klokingar. Härligt energifylld med Friskvårdsidéer blev jag under året och visst ser jag hur de bär frukt. Hur jag får inspirera och vägleda. Hur jag under januari, februari och mars fått använda mina kunskaper (och böcker) till föreläsningar, kursinnehåll, till guidning i förändringsarbete, Hälsoprofilbedömingar,träffar med sjukgymnaster och läkare mot samma mål, träningsansvar för lugnare träningsformer, FaR-upplägg och framförallt inspirerande möten. F&S, Skolan och Företagshälsovården i en salig blandning. Olika, men ändå lika. Lika men ändå olika.

Siktet är att jobba 60% med Friskvård när året är slut. Ser att jag faktiskt redan är där och nosar...och tar ett glädjeskutt på det. Gillar min mix!

Saknar dock Stockholms-turerna. Det var ren lyx för mig. Sverigehälsan. Karlssons och Perssons. Tjejträffarna. Friskvårdsterapeuterna! Våren. Glassen vid Mälarstrand.

Det blir en och annan tur till Stockholm i vår iallafall. I mitt Friskvådsjobb. Här kommer jag!

1 kommentar:

  1. Och vi saknar dig! Helt plötsligt blev det svårt med tjejträffar. Tänk vilken stor roll du spelar. Vårt "lim", men förhoppningsvis med god planering så lyckas vi igen!

    SvaraRadera