tisdag 29 november 2011

Presenterar en ny gästbloggare

Under min uppväxt var hon en stor idol. En fantastisk förebild för oss alla i IFK Sävsjö som slet med stavgång i backarna och rejäl skidträning innan snön la sig varje säsong. Eftersom jag och min syster också hette Karlsson på den tiden hände det att vi förväxlades som om vi voro fyra Karlsson-systrar från samma familj. Jag minns att jag kände stolthet över det.


Vi såg alla upp till systrarna Eva-Lena och Mia Karlsson. Skidåkaressen från Sävsjö. Ofta iklädda den blåvit-randiga åka-fort-mössan. Iallafall när det skulle tävlas. Eva-Lena är storasystern och också gästbloggare här imorgon. Hon var framgångsrik som skidåkare i landslaget under 80-talet och har deltagit i OS. Engagemanget för idrotten har varit stort hos Eva-Lena hela vägen.Hon är styrelsesledamot i Svenska Orienteringsförbundet, men kanske framförallt VD för Vätternrundan. Att idrotten är hennes bränsle går inte att ta miste på. Imorgon får du Eva-Lena Fricks blogg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar