söndag 2 oktober 2011

På väg mot Stockholm igen!

Nu kommer de allt tätare, Stockholmsturerna. Stunderna hos de goda Stockholmsfamiljerna Karlsson och Perssson. TACK! (Ni gör det möjligt.) Stunderna på Sverigehälsan. Det känns som om farten mot att bli Diplomerad Friskvårdsterapeut och Kostkonsult med kognitiv inriktning accelererar. Men, jag är med. Jag är på. Jag har farten.

Vi intog pizza på Vätterstranden i solnedgången i fredags. Oslagbart härligt och vackert. Vårt fredagsmys. Barnen sprang barfota i sanden. Vi hade sommar igen.
Lördagen gick i samma tecken. Återhämtning. Vi kom i form hemma. Landade. Fnittrade och njöt av att vara. Sommarkänslan under Kubbspel i trädgården mötte höstdimman och vi gick in.

Nattens sömn blev god och jag vaknade tidigt idag. Tidigare än de andra. I en kreativ anda. Jag satte mig och började förbereda en föreläsningsserie som är ett projekt jag gör i utbildningen. Morgonen är min stund på dagen.

Ikväll drar jag alltså igen. Mot Stockholm. Barnen accepterar läget. De har väl vant sig. Pappan drar lasset. Vi växeldrar. Tacksam!

När jag kommer hem frågar barnen om jag lärt mig nån ny massage. Det har jag. Då provar vi greppen och de får önska. Oftast vill de att jag slutar med Sommarregn. Det är skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar