onsdag 26 oktober 2011

Nära livet

Pratade om en kick i igår. En stark upplevelse. Något man blir uppfylld av, berörd av. Kanske drar endorfin-produktionen igång? Kickar är sköna. Många jagar kickar. Olika slags kickar. För mig är kickar de stunder man verkligen påtagligt känner livet i sig. Tiden stannar.

Kanske är det så att man själv måste vara här och nu för att möta kickarna som skjuts mot en som pilar. Man måste öppna upp och låta dem drabba en. Vara närvarande.

Jag fick en stark upplevelse-kick av att bara som vanligt komma hem från jobbet igår och möta barnen som de är just nu i stunden. Efter cykelruschen andfådd inramlandes i hallen...Kraftfulla skutt dansar nerför trappan och kräver en och flera mammakramar. Känner att jag nästan vill nypa mig i armen. Tiden stannar i mitt liv. Tänk att få uppleva detta om och om igen. Jag är tacksam!

1 kommentar: