måndag 24 oktober 2011

Friska bollar i luften

Det är ett helt gäng bollar i luften för mig just nu. Ett gäng färglada friska bollar som ska falla på plats allteftersom på min väg mot mer Friskvård. Denna veckan ägnas åt fortsatta förberedelser.

En massagebänk är beställd och jag hoppas att jag inom kort kan knåda igång med lite mer seriösa massagegrepp. Än så länge har golv och köksbord fått duga, men eftersom jag gillar detta med massage (och min familj) känns det som en bra-att-ha-grej det där med en massagebänk. Nästa vecka blir det mer utbildning i massage.

Hälsoprofilbedömningarna denna vecka blev inställda, men jag har övat här hemma och räknat och knåpat. Blir allt visare.

Resterande förberedelser under veckan blir att träna in ett Röris-pass tillsammans med barnen. På väg hem från Stockholm ska vi passera Nyköping och föreläsa för en muslimsk kvinnoförening. Föreläsa och jympa. Kvinnor och barn. Har fixat ett Röris-pass så att de kan fortsätta på egen hand också sedan.

Sedan blir det ett kort Core-pass med mina kollegor på Sverigehälsan. Vi ska vara på gymmet och prova på styrka och avsluta med Core. Det ska bli riktigt roligt att få köra med ett gäng goda vänner. Friskusar!

Friska bollar i luften alltså, men jag greppar fler och fler och kastar dem hårt i mål. Bra va? Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar