torsdag 25 augusti 2011

Min fina höst

Ja..nu har vi dragit igång...Höstens arbete har börjat. Det blir veckor fyllda av fart, sköna möten, undervisning, skrivande, pluggande och friskvård. I ett av mina senare inlägg under våren skrev jag till dig om att hösten skulle bli lite annorlunda. Mer friskvård var siktet inställt på och så blev det.
Jag fortsätter att dra iväg till Stockholm och Sverigehälsan då och då för att fortsätta min utbildning till Friskvårdsterapeut och Kostkonsult. När jag är hemma och jobbar blir det Måndag-Onsdag på Ljungarumsskolan. Härliga dagar med sköna tonåringar. Svenska, Religion, Geografi och Idrott. Torsdagen ägnas åt att skriva, praktisera på Företagshälsovården och att plugga. Fredagen blir en Friskisfredag. En fest-dag helt enkelt. Att leda jympa och inspirera i friskvård! Oslagbart härligt. Det är så jag ser det. Så rätt. Helt rätt.
Idag, torsdag skiver jag och läser om vartannat. Samtalsmetodik, Motion och Livsstil, Hälsopsykologi, Massage. Jag har det fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar