onsdag 11 augusti 2010

Livet är inte hur man har det utan hur man tar det


...läste jag på en av mina vänners FB-sida. Det satte sig det där. Gick rakt in hos mig. Det är de där valen man kan göra som gör skillnaden. Observera:-De där valen man kan göra. Kan göra.


Men i de allra flesta fall, de andra är faktiskt mikroskopiskt små så kan man vända tanken och välja. Kanske helt styra om.


Idag har jag börjat jobba. Klart att det är en omställning. Klart att man inte är i tempo. Klart att det tar emot. Men! Jag har ett fantastiskt jobb att gå till. Har ett fantastiskt jobb att gå till. Ett fantastiskt jobb att gå till. Fantastiskt jobb att gå till. Jobb att gå till. Att gå till. Gå till. Till.


Jag lyfter blicken och tittar ut. Det har börjat smattra rejält mot fönstret. Det är rätt gott att vara inne också. Just nu! Och så har jag börjat blogga igen. Kul att se dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar